Kaip teisingai stabdyti varikliu?


Stabdymas varikliu – alternatyva sumažinti važiuojančio automobilio greitį, nenaudojant automobilio stabdžių pedalo. Kaip teisingai stabdyti automobilį varikliu, pasakoja Autoblogas.lt.

Kada toks metodas taikomas?

Tada, kai atsisako pagrindinis stabdžių mechanizmas, o taip pat, kai reikia efektyviau manevruoti sudėtingomis kelio sąlygomis ar slidžiam keliui esant ir pan.

Kas įvyksta?

Stabdant varikliu, alkūninis velenas, kuris surištas su per kardaninius velenus su besisukančiais ratais, esant išjungtam varikliui arba dirbant mažais sūkiais, priima ratų sukimusį, o ne pats varo ratus. Gaunasi kaip ir atvirkštinis procesas – ne variklis varo ratus, o ratai duoda apkrovą varikliui. Pasekoje to, per stūmoklinės grupės mechanizmą, nenumaldomai mažėja greitis; o perjungus vis žemesnę pavarą, variklio sūkiai didėja, veikiami inercinės jėgos, bet greitis vis mažėja.

Kokie tokio stabdymo privalumai?

Stabdant varikliu, pagrindiniu privalumu galima įvardinti automobilio stabilaus vairavimo galimybę. Paprasčiausiai, jo neužneša į šonus, esant slidžiai kelio dangai, kadangi ratai nesiblokuoja (naujesniuose modeliuose yra taikoma ratų antiblokavimo sistema, ABS, neleidžianti krypti mašinai į šonus, stabdymo metu, bet ji ne visad efektyviai suveikia). Stabdymo varikliu metodas efektyvesnis, ypač kalnų keliais, kur nelygus reljefas ir staigios nuokalnės. Toks stabdymas saugesnis, nei kojinis stabdis, nors ir su veikiančia ABS sistema.

Ką būtina prisiminti?

Tačiau ir čia yra savų niuansų, apie kuriuos pamiršti ne valia. Stabdant varikliu, jūsų automobilio galiniai STOP žibintai nedegs, kadangi jie priklausomi nuo stabdžio pedalo. Todėl už jūsų važiuojantys eismo dalyviai nematys jūsų stabdymo veiksmų; o tai potenciali grėsmė sukelti avarinę situaciją. O be to – labai stipriai dėvisi pavarų dėžė ir bėgių jungimo svirtelės.

Stabdymas varikliu

Stabdymas varikliu
Ar vairuotojai turėtų vengti stabdyti varikliu automobilius



Stabdymas varikliu su mechanine pavarų dėže

  • Atleisti akceleratoriaus pedalą;
  • Išminti sankabą;
  • Sumažėjus greičiui, perjungti žemesnę pavarą;
  • Po kiekvieno greičio mažėjimo, perjunginėti vis žemesnes pavaras, kol mašina sustos.

Jei važiuojama gan greitai, pavyzdžiui šešta ar penkta pavara, perjungti reikia ne ketvirtą ar penktąją pavarą, o trečią arba antrą. Taip sparčiau mažinsite greitį. Tai bendrosios teorinės rekomendacijos, bet viskas priklauso nuo važiavimo sąlygų ir kitų situacijų kelyje. Pavyzdžiui, jei greitai persijungti į antrąją ar pirmąją pavaras, tai staigus stabdymas gali užblokuoti ratus ir jus gali užnešti į šoną. Plius, variklis ir pavarų dėžė patirs itin didelę apkrovą, kas gali privesti prie šių agregatų gedimo. Todėl čia reikia laikytis kelių taisyklių:

  • Niekada nepradėkite stabdyti, jungiant pirmąją pavarą;
  • Jungiant žemesnę pavarą, negalima staigiai atleisti sankabos.

Stabdymas varikliu su automatine pavarų dėže

Tokie stabdymai su automatine pavarų dėže, turi savų ypatumų ir didžiąja dalimi priklauso nuo „automato“ konstrukcijos. Todėl reikia gerai įsiskaityti eksploatacinę automobilio dokumentaciją, liečiančią šią temą.

Ir dar verta įsidėmėti tai, kad jei automobilyje yra veikianti ABS sistema, geriau minti stabdį, o ne eksperimentuoti ir ne rizikuoti automobilio bei savo sveikata, o gal ir gyvybe. Vis tiek greičiau sustosite, minant stabdį, nei stabdant varikliu.




  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Panašūs straipsniai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *