Smūgis koja apsisukant. Kaip išmokti


Prisimenant smūgius kikboksinge, kiekvienam asocijuojasi smūgis koja apsisukant („saulutė“, „sukutis“, „spinning kick“). Tokio smūgio grožis ir efektas – padaro įspūdį. Kiti iki šiol ginčijasi – kad smūgis koja iš posūkio, kaip ir kiti aukšti smūgiai, mažai efektyvūs. Jie tinkami tik parodomuosiuose šou ir kine, dėl vizualinio, o ne pergalės efekto. Tad kyla klausimas – kodėl per amžius, Rytų kovų mokyklose, nuolat atidirbinėjami šie smūgiai ir maža to – vis tobulinami?

Atliekant tokį smūgį, su apsisukimu aplink savo ašį, smūgis įgauna pagreitį ir tampa itin stipriu. Procese dalyvauja visas kūnas ir visų raumenų suminė jėga tampa dar didesnė. O jeigu smūgis atliekamas šuolyje į viršų, tai, pasiekus tikslą, toks smūgis priešininkui, tampa fatališku. Ir dar, smūgiuojant taip, kūnas atsilenkia, tuo pačiu apsaugodamas galvą nuo kontraatakos.

Bet toks smūgis turi ir trūkumų. Dėl savo didelės trajektorijos, jis tampa lėtesniu už kitus ir lengviau pastebimas priešininko. Kol įsisuksi, kol pašoksi, priešininkas tai gerai pamato ir gali užšokti veiksmui už akių ir pradėti savo ataką, užklupus tave be gynybos veiksmų.

Įvertinus viską „už“ ir „prieš“, tu sprendi, reikalingas toks smūgis tavo arsenale ar ne. Jei atsakymas teigiamas, tai atatinkamai jį atidirbinėjant ir įdedant maksimum pastangų, tu pasieksi, kad šis smūgis bus tavo išskirtiniu perliuku.




Smūgis koja atgal, pasisukant (back kick arba ushiro-geri)

Smūgis koja apsisukant ushiro-geri
Smūgis apsisukant ushiro-geri

Tai stipriausias smūgis koja kikboksinge, ypač, jei smūgiuoti šuolyje. Smūgis atliekamas pilna pėda, bet geriau – kulnu. Kaip vienetinis smūgis, jis atliekamas labai retai; pagrinde, pasitinkant priešininko ataką. Bet sąryšyje su apgaulingu judesiu, toks smūgis siunčia priešininką į nokautą. Galima smūgiuoti kaip į galvą, taip ir į korpusą. Smūgio privalumu, laikoma maksimali jo atlikimo distancija. Svarbiausia – neprašauti pro šalį. Kitaip, jūs atsidursite nugara į priešininką ir dar – praradęs lygsvarą. Tokiu atveju, reikia kuo greičiau susikoncentruoti ir pasišalinti iš kontraatakos zonos.




Atbulinio smūgio dešine koja, su apsisukimu, technika:

1. Iš kovinės stovėsenos atsispiriame kaire koja ir darome žingsnį dešinėn, statant kairę koją už dešinės. Svorio centrą pernešame ant kairės kojos.

2. Toliau, sukantis ant kairės kojos, sukame korpusą per dešinį petį. Kad korpuso sūkiui suteikti didžiausią greitį, abiejomis rankomis darome stiprų mostą už nugaros.

3. Pasukame galvą paskui korpusą, metame žvilgsnį per dešinį petį ir parenkame tikslą smūgiui. Stenkitės galvą pasukti greitai, kad sutrumpinti laiką, prieš pametant priešininką iš akiračio.

4. Pakelkite dešinę koją, sulenkus ją per kelį.

5. Baigus 180o posūkį, palenkiame korpusą pirmyn ir smūgiuojame, per jėgą tiesiant dešinę koją.

6. Smūgiuojama tiesia linija (į korpusą) arba iš apačios į viršū (į galvą). Pėda prie to gali būti kaip statmena grindims, taip ir horizantali.

7. Visi veiksmai atliekami greitai ir nenutrūkstamai. Rankomis prisidengiame galvą ir korpusą.

8. Po smūgio, trumpiausia trejektorija, grįžtame į kovinę stovėseną.

Atbulinis smūgis kaire koja su posūkiu, atliekamas analogiškai pirmąjam

Smugis koja is apsisukimo

Smūgis koja apsisukant
Smūgis apsisukant back kick

Nuotraukose pavaizduoti įvairūs smūgiai kojomis su posūkiais: – standartinis bek – kikas dešine koja į korpusą; ir – ternig hill – kik -į galvą šuolyje.

Smūgis koja apsisukant
Smūgis apsisukant į galvą šuolyje

Sukamasis smūgis koja ( turning heel kick arba ushiro-mawashi-geri)

Efektingiausias ir gražiausias smūgis, įsimintinas mums iš Holivudo filmų. Jis vykdomas, pagrinde, į galvą. Smūgis vyksta pėdos pagalvėle arba kulnu per ištiestos kojos atstumą. Geriausiai jį panaudoti kombinacijoje su kitais smūgiais.

Smūgis koja apsisukant
Sukamasis smūgis koja ushiro-mawashi-geri

Sukamojo smūgio dešine koja technika, šiek tiek skiriasi nuo praeito aprašytojo:

1. Korpuso pasukimas vyksta tokiu pat būdu, kaip ir aprašytais aukščiau metodais (Žr. punktus 1, 2, 3).

2. Kai sukimosi metu, pavyksta per dešinįjį petį pamatyti priešininką, staigiai atsispiriame koja, tikslu smūgiuoti koja iš dešinio šono į galvą. Nukreipiame koją pagal apskritiminę trajektoriją – iš kairės į dešinę arba iš apačios į viršų.

3. Smūgį atliekame baigdami korpuso posūkį, siekiant iš karto po to, sugrįžti į kovinę stovėseną.

4. Nuo veiksmo pradžios iki jo finalo, įvyksta 360° kampu, apsisukimas.

Smūgis kaire koja, atliekamas tokiu pat būdu. Sukiminį smūgį koja galima atlikti, smūgiuojant ir į korpusą, bet efektyvumas jo, suprantama, sumažėja.

Smūgis koja iš apsisukimo. Video

Smūgis koja iš apsisukimo video

Kaip išmokti vaikščioti rankomis
Taip jau sutverta gamtos, kad žmonės vengia nekontroliuojamo kritimo ant nugaros: jei atsistosite ir pasvirsite atgal, krentant ant nugaros, kojos iš karto
www.ekaip.lt/vaiksciojimas-rankomis-patarimas-3710.html

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Panašūs straipsniai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *