Naudingi ir paprasti patarimai

Kaip sumažinti gausų prakaitavimą

Gausus prakaitavimas gali sumenkinti atėjusios vasaros džiaugsmą. Egzistuoja kelios taisyklės, kurios padės jums susitvarkyti su šia delikačia problema.

Vėsusis veiksmas

Vasaromis kai kurie žmonės susiduria su akrohidroze – tai delnų ir pėdų prakaitavimu. Šiuo atveju padėti gali specialūs dezodoruojantys kremai, o galima panaudoti ir paprastą talką. Gerai veikia ir aktyvūs kompleksai, su padidintu kiekiu aliuminio druskų – nuo 15 iki 35 proc. Iš naminių priemonių – kojų vonelės su ąžuolo žievės nuoviru ar vonelė su amoniaku: 1 arbatinis šaukštelis amoniako į 1 litrą vandens.
Egzistuoja taip vadinamas emocinis prakaitavimas. Dalykinis susitikimas, pasirodymas prieš publiką, pirmasis pasimatymas, ir tas gali sukelti stresą, kuris suaktyvina prakaito liaukų veiklą. Tai išprovokuoja gausų prakaitavimą, dėl ko atsiranda nemalonūs kvapai, ypač pažąstyse. Kartais momentaliai gali sušlapti ir delnai – tai dažnai būna susiję su neuroze. O dėl to jau prakaitavimą gydyti tenka pas psichologus.

Būna ir taip, kad prakaituoja ne tik pažastys, delnai ir pėdos, bet ir galva, ir nugara, ir veidas; kitaip sakant – išpila prakaitas nuo – iki. Padidėjęs prakaitavimo lygis (hiperhidrozė) gali būti surištas su kai kuriomis sveikatos problemomis. Tai gali būti vegetatyvinė kraujagyslių distonija, cukrinis diabetas, skydliaukės funkcijų sutrikimas. Dėl to vertėti pasikonsultuoti su terapeutu ar endokrinologiniu; jeigu toks prakaitavimas tampa sistemingu. Išskyrus šias sveikatos problemas, tiesiog reikia atkreipti dėmesį į asmens higienos taisykles: dažniau naudotis dušu, veidą prauskite šiltu vandeniu, rūbus dėvėkite iš natūralių audinių.
Atsikratyti tokiais reiškiniais, kaip riebus veido odos blizgesys, kuris atsiranda prakaituojant, padės specialios maitinančios servetėlės. Dažniausiai jos gaminamos iš plono ryžių popieriaus ar absorbuojančios drėgmę plėvelės, impregnuotos antibakterinėmis ir gaivinančiomis priemonėmis.

Prakaitavimas. Kaip sumažinti?

prakaitavimas
Kaip sumažinti prakaitavimą

Pagrindinė sandara

Populiariausios priemonės nuo prakaitavimo – dezodorantai ir antiperspirantai. Dezodorantas naikina prakaito sukeliamus kvapus, bet nemažina prakaitavimo. Veikimo laikas – iki 5 valandų, galima vartoti kiekvieną dieną arba po kelis kartus per dieną. Gana dažnai, apsipurškus spiritinės kilmės dezodorantais, juntamas lengvas perštėjimas. Teisingai, spiritas pasižymi dezinfekcinėmis savybėmis, bet, deja, gali išprovokuoti paraudimus, išbėrimus ir odos džiūvimą.
Antiperspirantai, atvirkščiai, mažina prakaitavimą. Teptis jais rekomenduojama ne rytais, kaip mano daugelis, o vakarais, po dušo, ant sausos odos. Prieš išeinant iš namų, teptis antiperspirantais beprasmiška, nes aktyviosios medžiagos, tiesiog, nespės suveikti.
Kad antiperspirantai, pagaminti aliuminio ir cinko pagrindu, kenksmingi organizmui, nuomonė klaidinga. Šiuo metu, jokių klinikinių tyrimų išvadose, nėra nė žodžiu užsimenama, kad šios medžiagos galėtų sukelti, kaip teigia skeptikai, krūties vėžį ar kitokias ligas. O štai antiperspirantai su triklozanu (galingas antibakterinis agentas), pilnai gali paveikti hormoninės sistemos nukrypimus nuo normos.

Prie aparato
Iš aparatinių procedūrų, prakaitavimo mažinimo atžvilgiu, vienas efektingiausių laikoma jonoforezė – poveikis į odą silpna elektros srove, nekenksminga organizmui. Tokia srovė padeda reguliuoti prakaito liaukų veiklą. Po dešimties procedūrų kurso (10 – 12 dienų), prakaito išsiskyrimas gerokai sumažėja, bet, deja, efektas išlieka ne ilgam – 4 – 6 savaitės. Todėl rekomenduojama sekančias palaikomąsias procedūras atlikti jau po 2 – 4 savaičių, po pagrindinio kurso.
Mokslininkai iš Karlovo universiteto Prahoje išsiaiškino, kad moteriško prakaito kvapas ovuliacijos metu, tampa labai patraukliu vyrams. Būtent šiuo periodu, moteriai pastoti – didžiausios galimybės.

Natūralus ūkis

Egzistuoja labai daug organinių dezodorantų. Dažniausiai tai būna eteriniai aliejai iš mėtos, levandos, laimo, rožių… Jie natūraliu būdu sumažina prakaitavimą. Arbatmedžio aliejus stabdo bakterijų dauginimąsi ir panaikina nemalonų kvapą. Simoncijų ir kokoso aliejai lengvai susigeria į odą ir mažina prakaitavimą, o marantos krakmolo milteliai absorbuoja drėgmę, neužkimšdamos odos porų. Gerai prakaitą sugeria ir mineralinė kaolininė pudra. Skaitoma, kad 5 kart veiksmingesnė už talką. Daugelis naudoja natūralų alūno akmenį alūnitą (skaidraus akmens pavidalo dezodorantas) – jis pasižymi rišamomis antibakterinėmis savybėmis. Negalime teigti, kad natūralūs dezodorantai tinka visiems, be išimties – eteriniai aliejai, įeinantys į jų sudėtį, gali išprovokuoti alergines reakcijas.
Jei karščiai stovi savaitėmis, o jūs staiga pastebėjote, kad žemėja prakaitavimo intensyvumas, tai gali būti dehidratacijos požymis.

Aš nebijau adatų

Botoksas naudojamas ne tik mimikos raukšlių korekcijai. Gana dažnai botulotoksino tipo A injekcijos skiriamos kovai su hiperhidroze. Preparatas įvedamas taškinės injekcijos metodu po oda. Tai blokuoja nervinių impulsų prasibrovimą iki prakaito liaukų, kas ženkliai sumažina prakaitavimą. Efektas išlieka vidutiniškai pusmečiui. Po to procedūrą reiktų pakartoti.
Dviejų savaičių bėgyje po procedūrų, nevartokite antibiotikų, sedatyvinių priemonių, nereiktų lankytis pirtyse, saunose – kadangi tai sumažina injekcijų efektą.

Vidinis pasaulis

Tai, kaip jūs prakaituojate, ne mažą įtaką turi jūsų meniu. Pavyzdžiui, nesaikingas alkoholio vartojimas, greitas maistas, kava, mėsa – gali paaštrinti nemalonius prakaito kvapus, o aštrūs patiekalai ir prieskoniai – skatina prakaito išsiskyrimą. Sukoregavus mitybos sistemą, galima paveikti prakaito kvapą. Vasarą vertėtų apriboti mėsinius produktus iki 2 – 3 kartų per savaitę, jeigu jūs juos įpratę valgyti kasdien. Vakarieniauti daržovėmis, o dienos bėgyje, gerti tik paprastą vandenį. Vegetarai ir veganai tvirtina, kad vasarą jų marškinėliai kelias dienas iš eilės, išlieka sausais ir gaiviais.
Reguliuoti prakaitavimą padeda šalavijų žolės arbata. Šalavijas turtingas magniu, raminančiu nervų sistemą, o ramūs žmonės prakaituoja mažiau.




  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Vienas komentaras

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Top