Naudingi ir paprasti patarimai

Persivertimas atgal per galva. Kaip išmokti

Persivertimas atgal per galva – vienas žinomiausių veiksmų ne tik gimnastikoje bei akrobatikoje. Jis dažnai sutinkamas akrobatiniame šokyje arba šokiuose su akrobatikos elementais. Taip, beje, tai du skirtingi dalykai.
Akrobatinis šokis – tai grynai sportinis šokis, su savomis taisyklėmis.

Šokis su akrobatiniais elementais, gali turėti savo pagrinde pačius įvairiausius stilius. Bet tai, kas juo jungia, tai būtent, akrobatiniai elementai, darantys juos žaviais ir itin patraukliais žiūrovui.

Daugelis gimnastų tvirtina, kad persivertimas atgal, daug paprastesnis elementas, nei persivertimas pirmyn.
Jei paklausti žmogaus, kuris nepraktikuoja tokių sporto šakų, tai jis atsakys, kad jo subjektyvia nuomone, persiversti atgal – sudėtingiau, nei pirmyn. Natūroje, jo sudėtingumas pasireiškia tik tame, kad mes lenkiamės atgal, per pereinamą tiltelį. Ir nepaisant to, kad mes puikiai suvokiame, kad ten, už mūsų nugaros, nieko pavojingo nėra ir būti negali, kad po rankomis neprimėtyta jokių stiklo šukių, mes ilgą laiką su baime žvilgčiojame atgal, kad dar kartą įsitikinti, kad ten viskas saugu, nors ir be to, puikiai apie tai žinome. O jau kada esame tiltelyje – pasimetame visai. Juk kur bežiūrėtum – į viršų, žemyn, pirmyn ar atgal – kojų vistiek nesimato.

Persivertimas atgal per galva

Tiltelis


Ir kaip rodo praktika, nepaisant visų baimių ir apsidraudimų, vistiek leidžiamės į pirmąjį tiltelį ne ant rankų, kaip turėtų būti, o ant galvos. Rankos, dėka mūsų gamtinio savisaugos instinkto, saugant mūsų kūną nuo įvairių grėsmių, lieka prie mūsų kūno, geriausiu atveju, prieš veidą, bet jokiu būdu ne ten, kur logiškai, jos turėtų būti, atliekant šį pratimą.
&limit=1&orderby=random’][/phone]

Pirmoj eilėj, mokantis daryti tiltelį, išmokite nuo pat judesio pradžios, laikyti rankas virš galvos ir išlaikyti tokią padėtį iki pat prisilietimo su paviršiumi, ant kurio leidžiatės.

Tiems, kurie pradeda nuo nulio, ne verta stoti į tiltelį iš padėties stovint. Atsigulkite ant nugaros, sulenkite kojas per kelius, o rankas per alkūnes, pritraukite delnus ir pėdas arčiau liemens ir gerokai stumtelėkite visą dubens zoną į viršų. Kartokite šį pratimą iki tol, kol nebūsite patenkinti rezultatu.

Jei jau šis mokslo etapas jums praeityje, tai jau laikas išmokti atsistoti į tiltelį iš padėties stovint ir iš jos atsikelti ant kojų. Tiltelis – raktas daugeliui akrobatinių pratimų, todėl reikia jam skirti ypatingą dėmesį ir daugiau laiko.

Pradedame stoti į tiltelį ant aukštesnio pagrindo. Tai padės dalinai įveikti pradinį baimės jausmą nukristi atgal. O ir atsikelti nuo aukštesnio paviršiaus lengviau. Keliantis nuo aukštesnio paviršiaus, jūs dar ir stiprinate nugaros raumenis.

Įsisavinus judesius su pirmuoju aukščiu (kalba eina apie aukštesnį paviršių, kurį turi pasiekti rankos, darant tiltelį), pereiname prie žemesnio paviršiaus. Įveikus šį barjerą, paviršių dar žeminame arba jau bandome rankomis siekti grindis.




&limit=1&orderby=random’][/phone]
Štai, ir pusė darbo, išmokstant persivertimą atgal – atlikta.

Sekančiu etapu, reiktų išmokti persiversti iš padėties „tiltelis“, atsispyrus kojomis.

Persivertimas atgal per galva

Bet tai atlikti neįmanoma, jei niekad nesate stovėjęs ant rankų. Todėl tiems, kurie niekad nėra to darę, reikia išmokti tai dabar. Stovėsena ant rankų, kaip ir tiltelis, savotiškas raktas į kitus akrobatinius pratimus.

Stovėsena ant rankų

Persivertimas atgal per galva
Stovėsena ant rankų

Pradedame mokytis, padedant sienai. Jei jūs pradedate nuo nulio, tai pradžiai, prieš atsistojant ant rankų vertikaliai, teks pasitelkti kažkiek kantrybės ir užsispyrimo.

Nuo to momento, kai išmokote atsistoti vertikaliai ant rankų, atsiremiant kulnimis į sieną, stenkitės tokioje būsenoje išbūti kaip įmanoma ilgiau. Taip jūs sustiprinsite pečių juostos ir rankų raumenis.

Sekančiu etapu bus kulnų atitraukimas nuo sienos ir stovėsena ant rankų, nesiremiant niekur.

Atsitojote ant rankų, pastovėjote ir nusileidote. Judesiai turi būti pilnai kontroliuojami. Kuo ilgiau sugebate išstovėti ant rankų, tuo geriau. Šiuo etapu galima skaityti, kad veiksmas išmoktas.

Persivertimas atgal

Galima pereiti tiesiogiai prie persivertimo atgal.

Tam mes vėl pasinaudosime aukštesniu paviršiumi, kaip ir mokinantis tiltelį. Tik šį kartą ant aukštesnio paviršiaus, pastatysime ne rankas, o kojas. Tie, kurie jau moka persivertimą pirmyn, atliks tai be vargo. Kitiems pasufleriuosiu. Atsistokite ant rankų ir nuleiskite kojas, lenkiantis atgal per nugarą, ant prikeltojo paviršiaus. Po to atsispirkite nuo jo kojomis ir grįžkite į pradinę padėtį.

Persivertimas atgal per galva
Persivertimas

Kuo paviršius aukštesnis, tuo lengviau jį pasiekti kojomis, lenkiantis atgal. Taip, kaip ir besimokant tiltelį, palaipsniui žeminkite paviršių, kai tik tai galėsite. Tai ne šiaip sau, mokomės judesio; tai, visų pirma, mūsų kūno stiprinimas. O turint stiprų kūną, galima padaryti viską, ką sugalvosi.

Apjungiame išmoktuosius elementus: tiltelį ir kojų pernešimą per nugarą, neaplenkiant stovėsenos ant rankų. Dabar belieka tik kartoti judesius daug, daug kartų, kol visi šie elementai eis tolygiai ir greitai. O tada rezultatas tenkins ir jus, ir jūsų mokytoją, ir visus, kurie jumis tikėjo.




&limit=1&orderby=random’][/phone]

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Top