Kaip išsaugoti sveiką širdį


Kas, visų pirma, stiprina mūsų širdį ir, aplamai, organizmą? Pagrindinius veiksnius atskleidžia medicininio centro, kardiochirurginės pagalbos kardiologė Olivia.

Bendrai paėmus, aš norėčiau šį straipsnį įvardinti kitaip.Todėl, kad negalima kalbėti tik apie širdies ar tik ausies, ar tik apie skrandžio sveikatą. Žmogus – ne organų rinkinys. Tai sudėtinga, išmani sistema, kur viskas taip tampriai susiję, kad nei vienos problemos negalima išspręsti izoliuotai; o kai pradedi gerinti kažką viena, „pasitempia“ ir visa kita.
Ideali, mano manymu, antraštė atrodytų taip: „Padarykite sveiką gyvenimo būdą savo sąmoningu pasirinkimu“! Ir gaukite ne tik sveiką širdį – gaukite naują gyvenimo kokybę. Bet štai tik dėl „sveikos gyvensenos“ googlina viso 6,4 milijono interneto vartotojų, o apie tai, kaip išsaugoti sveiką širdį – 11,4 milijono besidominčiųjų. Taigi, teks šiek tiek pagudrauti. Nors prasmė nesikeičia: kalbėsime apie tai, kaip priimtą sveikos gyvensenos sprendimą, paversti kasdieniais įpročiais, kaip pakeisti mūsų kūną, tame tarpe, širdį, mūsų emocinę būseną ir aplamai, mūsų gyvenimą.

Pradėsiu nuo to, kad mums, kažkokiu būdu, pavyko iškreipti sveiko gyvenimo būdo sąvoką. Mes matome tame labai sudėtingą ir globalinę pilno persikrovimo programą, kuri reikalauja ir daug pastangų, ir daug laiko, ir daug pinigų.
Ne!!! Brangus abonementas į sporto salę, kur jūs iki nukritimo „vyniosite“ kilometrus ant bėgimo takelio, galvojant tik apie tai, kada gi ši kankynė baigsis; – tai nėra sveikas gyvenimo būdas. Ir kiekvienos kalorijos paskaičiavimas, besiraukant nuo neskanaus patiekalo – taip pat ne sveikas gyvenimo būdas. Ir po minutę surašyta mėnesiui į priekį dienotvarkė, kurios jūs žadate laikytis nuo sekančio pirmadienio – taip pat visai kas kita.

kas stiprina mūsų širdį

Kardiologo patarimai

Sveikas gyvenimo būdas – tai, visų pirma, pasitenkinimas tuo ką jūs darote, kaip jūs sveikai ir sveikiau gyvenate tiesiog, šiandien, dabar. Tai maži naudingi kasdieniai įpročiai, kurie, galų – gale, susikaupia į lengvą ir malonią savirūpybos ir gyvenimo kokybės sistemą. Pradėkite nuo truputėlio, padarykite jį reguliariu – ir patirkite malonumą nuo to, kaip gerai jaučiatės.

Rekomendacijų, kaip ir ką reikia padaryti, kad išsaugoti sveikatą, tame tarpe ir sveiką širdį, labai daug. Bet aš rekomenduoju apsistoti ties trimis, mano manymu, svarbiausiais faktoriais: mityba, fiziniai krūviai ir miegas.

Patarimas 1. Sveika mityba: mes esame tai, ką valgome

Beje, tam tikra prasme, kaip fiziškai, taip ir emociškai. Galvokite, ką dedate į lėkštę. Tai turi būti ne tik naudinga; tai turi būti ir emociškai užkrauta. Valgykite tai, ką norite dabar, rinkitės „gyvą“ maistą (kuris patyrė minimaliausią terminį apdorojimą), atmeskite trans riebalus. Ir dar – atkreipkite dėmesį į tai, kiek ir kaip valgote. Ir pats naudingiausias maistas tampa nuodais, jei valgyti jį kilogramais. Begemotai, beje, valgo nekaltą žolytę ir sveria tonas. Mažinkite porcijas.

ekologiškas ir natūralus maistas
Ekologiškas ir natūralus maistas

Antra – išmokite pagaliau mėgautis valgomu maistu. Valgykite ramiai, lėtai ir su malonumu, o ne rykite gabalais mėsą, pagal televizoriaus ar radio taktą. Atsisėdote prie stalo, ir visus darbus bei užsiėmimus – šalin. Mėgaukitės patiekalų skoniu.




Patarimas 2: gyvenkite aktyviai

Nesusiekite fizinių krūvių su sporto salėmis – reikia, pirmoj eilėj, būti aktyviu kasdien, įprastoje veikloje. Atsikėlėte ryte – padarykite trumpą mankštelę. Važiuojate į darbą – išlipkite iš troleibuso dviem sustojimais anksčiau. Važiuojate automobiliu? Prisiparkuokite už kvartalo nuo darbovietės. Išėjote pasivaikščioti su vaiku? Pažaiskite gaudynių. Būkite aktyvūs nuolat, o ne tik tada, kai susiruošėte į sporto salę (o paprastai, prieš perkant abonementą į treniruoklių salę, konsultuojamasi su gydytoju ar tokie fiziniai krūviai jums tinka). Padėkos ir širdis, ir visi kiti organai.

Sporto salė gamtoje
Sporto salė gamtoje

Ir antra – fizinio aktyvumo metu, stenkitės patirti pasitenkinimą nuo gamtos. Būtinai išeikite pasivaikščioti dienos metu ir pasigrožėkite jus supančiu pasauliu. Atkreipkite dėmesį į gelstančius lapus, tvyrantį rūką, stebėkite besišypsančius žmones, žaidžiančius vaikus. Taip fizinis aktyvumas pradės asocijuotis su maloniomis emocijomis ir jūsų organizmas jau pats pradės prašytis tokių malonių emocijų. O kai jūs ir suvoksite, kad gera fizinė forma padeda realizuoti planus ir gyventi pilnavertį gyvenimą, vargu ar norėsite išeiginę dieną voliotis ant sofos.

Patarimas 3: sveikas miegas

Padarykite savo miegą kažkuo neliečiamu ir paverskite jį „miego“ ritualu. Miegas – šventasis maistas smegenims, o tai reiškia – ir visam organizmui. Ir šiuo „Maistu“ reikia tenkintis, ruošiant save miegui. Tik taip kūnas gaus iš naktinio poilsio tai, ko jam reikia.

Sveikas miegas
Sveikas miegas

Sugalvokite ritualą, kuris padėtų nusistatyti poilsiui. Pavyzdžiui, išjungėte visus prietaisus, tame tarpe, mobiliuosius pranešimus bei skambučius, prigesinote apšvietimą, išvėdinote patalpą, nusiprausėte duše, išsišukavote. Tai turi būti kaip taikinga, rami ceremonija. Ir į šį ritualą reikia pašvęsti visą savo šeimą. Variantas, kai tėtis žaidžia kompiuteriu, o mama konvulsyviai guldo vaikus miegui, o po to griūna pat, kad užmigtų iki ryto – ne tinkamas.
Geram, sveikam ir kokybiškam miegui, reikia ruoštis sąmoningai. Ir primenu – žmogui reikia minimumo, aštuonių valandų miego, prie to, svarbu prigriebti su savimi jauninantį laikrodį, kada gaminamas augimo hormonas, melatoninas (nuo 22:00 iki 02:00).
Šie, atrodytų, paprasti patarimai, padės jums ilgiau išlikti sveikais, jaustis jaunesniais, energingesniais, pilnesniais jėgų, o tuo pačiu – sveikais.







  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Panašūs straipsniai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *