Kaip sužinoti savo kūno masės indeksą


Antsvoris ne tik trukdo žmogui laisvai judėti ir jaustis energingai, tačiau gali privesti prie įvairiausių susirgimų. Norint kontroliuoti savo kūno svorį yra kūno masės indeksas (KMI). Tai formulė, kurios pagalba galima įvertinti masės santykį pagal jo ūgį. Labai lengva apskaičiuoti KMI savarankiškai.

  • centimetro
  • rašiklio
  • popieriaus lapelio
  • skaičiuotuvo
Kūno masės indekso skaičiuoklė
Kūno masės indekso skaičiuoklė

Instrukcija кaip apskaičiuoti kūno svorį

1

Norint apskaičiuoti savo KMI, jums reikia sužinoti savo tikslų ūgį ir svorį. Paskaičiavimo formulė yra labai paprasta. Kūno masės indekso nustatymui, padalinkite savo tikslų kūno svorį kilogramais ir ūgio metrais ir pakelkite kvadratu. Tai yra, pavyzdžiui, jeigu jūsų ūgis 1,64 m, o svoris 59 kg, tuomet formulė atrodys tokiu būdu: KMI = 59/(1,64 x 1,64). Atlikus nesunkią matematinę užduotį, gauname rezultatą. KMI lygus 21,85.

2

Žinoma, žinant savo KMI nesuteikia jums pilnos informacijos, norint sužinoti, ar yra pavojus jūsų sveikatai, ar turite antsvorio. Tam reikėtų įsidėmėti, kad kūno masės indeksas lygus 20 – 25, tuomet jums nėra ko jaudintis, jūsų svoris yra normalus. Kai KMI yra 25 – 30 jau padidėja pavojus jūsų sveikatai. Didelis jis bus, kai rezultatas 30 – 35. O esant 35 ir daugiau reikėtų rimtai susimąstyti apie sulieknėjimą, todėl, kad tai jau yra pavojinga. Nėra būtina atsiminti visų šių skaičių, pakanka žinoti pačią tinkamiausią ribą organizmui KMI – 20 – 25 – ir neviršyti jo ribos.

3

Atminkite, kad ši formulė tinka praktiškai visiems, tačiau yra ir išimčių. Sunkiosios atletikos atstovams, nėščiosios ir maitinančioms moterims, pagyvenusiems žmonėms ir vaikams nereikėtų orientuotis pagal šiuos skaičius. Norėdami nustatyti ar jūsų vaikas turi antsvorio, apskaičiuokite KMI pagal tokią pačią formulę. Tačiau atminkite, kad vaikų normalus KMI yra mažesnis, nei suaugusiųjų – nuo 15 iki 18,5. Skaičius priklauso nuo amžiaus. Kuo vyresnis vaikas, tuo skaičius yra didesnis.

Skaičiuojame kūno masės indeksą
Skaičiuojame kūno masės indeksą
4

Jeigu jūs sužinojote savo KMI ir pagal visus parodymus jūs neturite antsvorio, o jums vis tiek atrodo, kad jūsų figūrai dar toli iki idealo, išmatuokite talijos apimtį. Rizika moterims yra, kai talijos apimtis sudaro daugiau nei 88 cm. Vyrams šis skaičius lygis 102 cm. Nedidelė rizika yra, jeigu apimtis daugiau 80 ir 94 moterims ir vyrams atitinkamai. Jeigu jūs esate nepatenkinti savo rezultatais ir išmatavimai, pradėkite mesti svorį. Tačiau tai darykite protingai. Galite pasikonsultuoti su specialistu, juk agresyvios dietos gali privesti prie apverktinų rezultatų.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Panašūs straipsniai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *