Naudingi ir paprasti patarimai

Kaip savo rankomis pasigaminti mopedą

Savo rankomis galima pasigaminti mopedą, surinkus unikalų aparatą, pilnai atitinkantį šeimininko norams ir skoniui ir tuo pačiu – kažką nepakartojamo. Panašiai, kaip tai daro savadarbius motociklus kastomaizeriai. Tik „mopedinis“ variantas, savaime aišku, bus ir pigesnis, ir paprastesnis, kas palengvins naujokams – konstruktoriams, įgyvendinti savo projektą.

Jums reiks:

  • Įrankių rinkinio;
  • Suvirinimo aparato;
  • Lietlempė arba vamzdžių lankstytuvas.
1

Iš pradžių – nupieškite būsimąjį šedevrą. Tam nebūtina turėti dailininko patirties. Būsimojo kūrinio eskizas padeda meistrui apsispręsti su dizainu ir techniniais kūrinio ypatumais. Po to sudarykite techninį eskizą, kad apsispręsti su detalėmis, kurios bus reikalingos. Po to įsigykite visas reikiamas detales. Šiame etape teks patirti finansinių išlaidų, kadangi ne visas detales galima pasigaminti pačiam (variklio, pavarų dėžės, vamzdžių rėmui, ratų).

2

Mopedo surinkimas prasideda nuo rėmo. Paprasčiau paimti gatavus rėmus nuo kitų mopedų ar mini motociklų, negu lankstyti pačiam. Norint susilankstyti rėmą pačiam, reikalingos specialios stapelinės vamzdinės staklės. Nepatartina naudoti santechninių plieninių vamzdžių – jie sunkūs ir dėl esančios išilginės siūlės, nepakankamai tvirti. Geriau panaudoti vamzdinius rėmų elementus nuo motociklų. Juos galima sulankstyti, pakaitinus litavimo lempa ir suvirinti suvirinimo aparatu. Nepamirškite rėmą sustiprinti traukėmis ir kronšteinais.

3

Per įvorę, prie rėmo privirinkite priekinę šakę. Ją taip pat galima susilankstyti pačiam arba pritaikyti nuo kitos technikos. Paprasčiausiam mopedui, tiktų ir dviratinė šakė. Čioperiui – prie priekinės šakės reiks gerokai paplušėti savarankiškai.

Mopedas
Mopedas
4

Užpakalinei šakei dviratinis variantas netiks, kadangi mopedo ir greičiai didesni, ir masė, o tuo pačiu – bus žymiai didesnė apkrova. Rekomenduojama pasinaudoti motociklo ar kito mopedo šakėmis. Gaminant užpakalinę smagratinę pakabą, maksimaliai tvirtai pritaisykite pakabą prie rėmo ir cilindro. Panaudojant klasikinę užpakalinę pakabą, su dviem amortizatoriais, puikiai tiks tėvyninės gamybos agregatas nuo lengvo tipo motociklų.

5

Sekantis etapas – variklio ir pavarų dėžės įmontavimas prie rėmo. Iš anksto apgalvokite jų tvirtinimą ir išpjaustykite kronšteiną iš skardos lakšto. Prisukite kronšteinus varžtais su veržlėmis prie variklio, o variklį pariškite prie rėmo su viela. Po to „prigriebkite“ kronšteinus suvirinimo aparatu, nuimkite vėl variklį ir jau tvirtai privirinkite kronšteinus.

6

Pabaigoje įstatykite ratus. Jei galinis ratas dviratinis, prie jo teks privirinti kitą žvaigždutę. Ant rėmo uždėkite kuro baką ir maitinimo sistemą. Kuro bakas – pagal šeimininko skonį, o maitinimo sistema turi atitikti variklio charakteristikoms, nors modernizuoti ją taip pat galima.
Elektros sistema turi būti arba motociklinė, arba mopedinio tipo ir turėti savyje visus įstatymo numatytus apšvietimo mazgus: priekinį žibintą, galinį žibintą, posūkių signalų šviestuvus. Po to liks smulkmenos: sėdynė, valdymo organai, papildomi reikmenys.




  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Top