Kaip kovoti su naktiniais alkio priepuoliais


Atėjus šaltiems orams, organizmas kelis kartus daugiau sueikvoja energijos, nei šiltiems orams esant; juk jam tenka panaudoti daug jėgų adaptacijai, kad persiorganizuoti temperatūrų pokyčiams (lauke šalta, patalpoje šilta ir t.t.). Todėl daugumas ant savęs patyrė apetito pakilimą (juk būtent, maistas – būtinųjų kalorijų šaltinis) vakarop. O daugelis pajunta alkio jausmą jau tada, kai atsigula miegui. Ir be pyragaičio, šaukšto salotų ar bent jau banano, nesiseka užmigti.

Kaip kovoti su alkio jausmu

Kaip kovoti su naktiniais alkio priepuoliais
Kaip įveikti alkį

Mūsų ekspertai pažymi, kad pasiduoti tokioms pagundoms ne valia; juk, nežiūrint į begalinį norą pavalgyti prieš miegą ar pabudus naktį, organizmas visiškai nepasiruošęs virškinimui (virškinamojo trakto organai naktį būna susilpnėjusios būklės), o todėl, po naktinių vaišių, jau ryte, bandys šį susilpnėjimą kompensuoti. Nuo to pasireiškia skrandžio dirglumas bei sunkumas jame, o jau po kelių savaičių, pajusite kelių centimetrų bei kilogramų prieaugį. Mes paruošėme jums kelis praktiškus patarimus, laikantis kurių, galėsite apsaugoti save nuo kelionių į naktinę virtuvę ir išlaikyti sveiką miegą bei ramybę.

Dadėkite baltymų

Kad vakare organizmas reikalautų mažiau maisto, aprūpinkite jį kalorijomis dienos metu, tai yra – baltymais. Padidinkite savo racione vištienos, jautienos, , kiaušinių ar sūrio davinius, maždaug, 110 – 15 procentų. Šiuose produktuose yra būtinos medžiagos, kurias organizmas sueikvoja taip pat daug ir greitai, kaip ir pačias kalorijas. Stenkitės mėsos produktus vartoti virtus ar troškintus – taip juose išsisaugo daugiau naudingųjų medžiagų, o skrandis lengviau jas suvirškins.


Vakarieniaukite be prieskonių

Kad naktį jūsų nekankintų alkis, ne praleiskite vakarienės (ji turi būti ne vėliau, kaip dvi valandos iki miego). Tačiau vakarienei rinkitės tokius patiekalus, kuriuose būtų mažiau prieskonių bei pagardų ir su minimaliu kiekiu druskos. Visos šios medžiagos stimuliuoja skrandžio sulčių gamybą ir stiprina apetitą kaip valgant, taip ir po jo, praėjus net kelioms valandoms.

Valykite dantis

Valykite dantis

Padės apsisaugoti nuo naktinio noro valgyti, mėtinė dantų pasta. Higieninius burnos ertmės veiksmus atlikite prieš pat miegą. Pati pasta laikinai blokuoja burnos skonio receptorius, todėl apetitas nublanks, mažiausiai, valandą laiko. Be to, čia dar galioja nuostata „dantis valo po valgio“, todėl smegenų centrai, atsakingi už alkio signalo perdavimą, laikinai bus apgauti.

Išgerkite vandens

Tik pajutus norą užkąsti, išgerkite stiklinę vandens, kuri turi būti pastatyta prie lovos, kad einant link čiaupo, nekiltų pagunda „užeiti“ į šaldytuvą. Visų pirma – vietoje alkio, jus gali veikti troškulys (dažnai šie pojūčiai būna giminingi). Antra – jei tikrai prabudo apetitas, vanduo greitai užpildys skrandį, laikinai sukurdamas soties jausmą. Bet per tą „laikinai“, jūs spėsite užmigti.

Pauostykite aliejaus

Pauostykite aliejaus

Vanduo nepadėjo? Tada ant vatinio diskelio užlašinkite kelis lašus rozmarino aliejaus ir jo aromatu kvėpuokite vieną – dvi minutes. Aromatiniai aliejai turi savyje fitoncidų, kurie įkvėpiant, sukelia teigiamas chemines reakcijas, gerinančias nuotaiką, raminančias nervų sistemą ir, atatinkamai, prigesindamos alkio jausmą.

Spauskite taškus

Po pilvo įtraukimo pratimų, kad pagerėtų rezultatas, pamasažuokite taškus, atsakingus už virškinimo sistemą. Taip, trisdešimties sekundžių bėgyje, spauskite ant taško, esančio tarp nosies ir viršutinės lūpos. Po to, tiek pat laiko pamasažuokite tašką ant delno tarp rodomojo ir bevardžio pirštų.

Kvėpuokite ant skaičiaus 4

Po taškinio masažo atsigulkite į lovą patogiau ir pakvėpuokite pagal techniką „4×4“. Pirmiau įkvėpkite, paskaičiuokite iki keturių, iškvėpkite ir pabūkite iškvėpęs iki 4. Visą seriją pakartokite 5 – 7 kartus. Ši technika padeda nuraminti nervų sistemą ir prislopina visus smegenų centrų signalus, tame tarpe, atsakingus už alkio pojūtį.

Įtraukinėkite pilvą

Įtraukinėkite pilvą



Vanduo bei aroma terapija padeda nuraminti lengvą alkį, o štai prie nemigos, kai mintis viena: „kaip paėsti“, pilvas gurgia ir pan, teks imtis fizinio organizmo poveikio priemonių. Tokia būsena reiškia, kad virškinimo traktas pradėjo aktyviai gaminti virškinamuosius skysčius, kurie iššaukia negalavimus dėl to, kad nėra maisto medžiagų. Išvesti šiuos skysčius padės nesudėtingas pratimas iš Jogos praktikos. Atsistokite tiesiai, atpalaiduokite pečius. Padėkite delnus vienu ant kito ant pilvo ir įkvėpkite. Įkvėpiant, maksimaliaigiliai įtraukite pilvą, padedant delnais ir užlaikykite orą 3 – 4 sekundes. Iškvėpkite ir atsipalaiduokite. Tai pakartokite 10 kartų.

Sučiulpkite stevijos tabletę

Jei minėtieji metodai napadeda, teks šiek tiek pasiduoti saviems norams ir pasivaišinti saldumynu. Tik ne desertu, o stevijos tablete. Šis natūralus cukraus pakaitalas turi apie 0,7 kalorijas ir prie to, padeda laikinai nuraminti išbujojusį apetitą. Padėkite tabletę po liežuviu ir laukite, kol ji ištirps.




  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Panašūs straipsniai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *