Naudingi ir paprasti patarimai

Kaip maitintis nėštumo periodu

Štai ir sulaukėte laukiamo, pirmojo nėštumo. Nauji pojūčiai, džiaugsmas ir, žinoma, atsakomybė dėl būsimo kūdikio. Daugelį moterų jaudina klausimas – kaip dabar maitintis? Ir kiek reikia valgyti, kad naudingų medžiagų užtektų ne tik mamai, bet ir būsimąjam kūdikiui?

Svarbu atminti, ir su tuo sutinka visi medikai, kad valgyti už du – nereikia. Nėščios moterys ir taip nesiskundžia apetitu, bet svarbiausia – įsiklausyti į savo organizmo norus. Jei norisi kažko sūresnio ar saldesnio – negalima sau atsakyti, bet reikia nepamiršti, kad viskam turi būti saikas. Būna, kad šiuo periodu skonio savybės pasikeičia; kažkada kažko nemėgote, o dabar organizmui tų medžiagų reikia ir centrinė nervų sistema buvusį trūkumą verčia organizmą kompensuoti tai.

Kaip maitintis sveikai nėštumo metu

Mityba nėštumo metu
Mityba nėštumo metu

Labai svarbūs pusryčiai. Juk pusryčiai užtaiso medžiagų apykaitą visai dienai. Puikus variantas – įvairios košės, su pienu ar be jo, su vaisiais ar riešutais. Daugelis gydytojų nerekomenduoja nėštumo metu vartoti kavą. O ką daryti, jei labai norisi? Išgerkite vieną – du puodelius per dieną, bet tada jau geriau su pienu.

Atskira tema – toksikozė. Dažniausiai nėsčias moteris rytais pykina. Susitvarkyti su tuo galima taip – pagraužkite džiuvėsių ar riestainį. Tik pabudus, prieš atsikeliant, galima atsigerti stiklinę vandens, suvalgyti kažkiek džiovintų vaisių. Būna, kad toksikozės metu, visiškai nesinori valgyti, bet tuščias skrandis – dar blogiau.

Ar galima valgyti riebų ir aštrų maistą? Principe – taip. Nerekomenduoja dėl to, kad tokie patiekalai dažnai išprovokuoja rėmens kilimą, sudirgina virškinamąjį traktą; o kam nėsčiai moteriai tokie pojūčiai ir problemos? Rėmens ėdimą galima numalšinti išgėrus pusę arbatinio šaukštelio sodos, su stikline vandens. Receptas liaudiškas, bet patikimas, ir būsimąjam kūdikiui tikrai nepakenks.

Žalingų įpročių būtina atsisakyti. Alkoholis griežtai draudžiamas nėštumo periodu, kadangi tiesiogiai neigiamai veikia gemalą. Bet kartais, taurę gero raudono vyno ar šampano, išgerti nedraudžia ir daktarai. Mat, nėsčiosioms dažnokai skauda galvą, o nuskausminančiuosius vartoti, tie patys daktarai ir draudžia.

Visada reikia atsiminti, kad du pirmuosius ir du paskutiniuosius nėštumo mėnesius, būsimasis kūdikis būna labiausiai pažeidžiamas. Šiais periodais mityba turi būti, pagal galimybes, lengva ir naudinga. Normalus svorio kilimas – apie 16 kg, iš kurių 10 priskiriama vaikui ir viskas, kas jį supa. Likusieji, pasiskirstę po visą kūną ir išeina per pirmąsias dvi savaites po gimdymo.

Svarbu žinoti, kad svarbiausias nėštumo priešas – stresas. Jei yra pasirinkimas tarp kažko labai blogo ir maisto – nepergyvenkite. Palepinkite save, jei tai nors sušvelnins stresą.

Dage Impresion photographyProginė fotografija
Fotografuoju vestuves, krikštynas, šeimų, porų, vaikučių, nėštukių, asmenines fotosesijas, mergvakarius gamtoje ar jūsų pasirinktoje vietoje
Nuotraukų ir visą informaciją galite rasti:
Facebook.com/Dagephoto
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Top